Meer over de trainer

Dus korte en intensieve trainingen met PIT, rekening houdend met rust en hersteltijden zodat je lichaam op verantwoorde wijze wordt belast.

Door de korte, intensieve manier van bewegen, creëer je bewust kleine scheurtjes in de spieren. Dit veroorzaakt spierpijn. Je lichaam gaat deze scheurtjes herstellen en gebruikt hiervoor energie. De energiebron hiervoor is vet. Dit wordt naverbranding of afterburn genoemd. Na een korte, maar intensieve training kan deze naverbranding nog 48 of zelf 72 uur na de training voortduren. Hierdoor zal je lichaamssamenstelling veranderen: je krijgt meer spieren en minder vet. Je raakt niet zozeer vele kilo’s kwijt, maar je gaat ‘strakker’ en letterlijk beter in je vel zitten.

Ik train het liefste buiten. De oefeningen die ik doe, maken gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Deze oefeningen leer ik je aan en kun je thuis of later als je niet meer bij me traint zelfstandig uitvoeren. Daarnaast train ik met kettlebelts. Dit zijn ronde kogels met een handvat. Voor mij is dit een ideaal trainingsmiddel omdat kettlebell oefeningen niet gecompliceerd zijn, en makkelijk aan te leren zijn. Bovenal ondersteunt het mijn visie dat oefeningen met de kettlebelt het hele lijf in beweging zetten en niet alleen aparte spiergroepen.

Lichaam en geest zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
PIT traint dus niet alleen je lichaam maar ook je geest.
Door in het hier-en-nu te blijven, visualisatie en heldere en realistische doelen te stellen, blijf je in de actie (je lichaam) en minder in je denken. Hierdoor bied je minder ruimte voor belemmerende of irreële gedachten en behoud je regie over je eigen denken.

De coachingsgesprekken voeren we buiten, terwijl we letterlijk in beweging zijn. Beweging in je fysiek zorgt voor beweging in je geest.
Samen vinden we de juiste balans tussen lichaam en geest.